Garantie afhandeling servicemeldingen

Meer over servicemeldingen ...

 

Prodin ondersteunt u bij de bepaling van de afhandelingswijze van een servicemelding. Bij het aanleggen van een servicemelding (zowel storing als reparatie) bepaalt Prodin automatisch of de servicemelding binnen garantie afgehandeld moet worden en onder welke condities. Deze automatische bepaling vindt plaats op basis van de stamgegevens. Uiteraard heeft u altijd de mogelijkheid om hiervan af te wijken voor de betreffende servicemelding.

 

De eerste stap is bepalen of de servicemelding binnen garantie wordt afgehandeld. Dit is het geval indien de melddatum binnen de garantietermijn van het service-object valt. Deze garantietermijn is inclusief de eventuele extra garantie.

 

De volgende stap is het bepalen op welke wijze de facturering plaats vindt. De onderstaande beschrijving betreft de default instelling die Prodin hanteert. U kunt deze uiteraard specifiek voor de betreffende melding aanpassen.

 

Afhandeling buiten garantie

Bij de afhandeling buiten garantie worden alle werkzaamheden (uren, materialen en kosten) op basis van nacalculatie gefactureerd. Prodin stelt de factureringsmatrix als volgt in:

 

Nivo matrix

Totaal

Factureren

Ja

Prijsbepaling Nacalculatie
Verkoopprijs -
Factureren aan Klant

 

 

Afhandeling binnen garantie

De afhandeling binnen garantie is afhankelijk van drie criteria:

 

Garantie afspraken met de leverancier

Garantie afspraken met de leverancier zijn alleen van toepassing bij reparaties. Indien er garantie afspraken zijn vastgelegd voor de betreffende leverancier, stelt Prodin de factureringsmatrix samen op basis van deze afspraken. De exacte invulling is afhankelijk van de inhoud van de afspraken.

 

Vast reparatiebedrag

Indien met de leverancier een vast reparatiebedrag is afgesproken, wordt de volledige reparatie aan de leverancier gefactureerd. De instelling van de factureringsmatrix is als volgt:

 

Nivo matrix

Totaal

Factureren

Ja

Prijsbepaling Vaste prijs
Verkoopprijs Het overeengekomen reparatiebedrag
Factureren aan Leverancier

 

Componenten factureren op basis van nacalculatie

Indien de uren, materialen en/of kosten op basis van nacalculatie aan de leverancier gefactureerd worden, vult Prodin de factureringsmatrix (voor de betreffende component) als volgt:

 

Nivo matrix

Per component

Factureren

Ja

Prijsbepaling Nacalculatie
Verkoopprijs -
Factureren aan Leverancier

 

Componenten factureren op basis van een vast bedrag

Indien de uren op basis van een vast bedrag aan de leverancier gefactureerd worden, vult Prodin de factureringsmatrix (voor de betreffende component) als volgt:

 

Nivo matrix

Per component

Factureren

Ja

Prijsbepaling Vaste prijs
Verkoopprijs Het overeengekomen bedrag
Factureren aan Leverancier

 

Componenten kunnen niet aan de leverancier gefactureerd worden

Indien de uren. materialen en/of kosten niet aan de leverancier gefactureerd kunnen worden, worden deze op basis van nacalculatie aan de klant doorberekend. Prodin vult de factureringsmatrix (voor de betreffende component) als volgt:

 

Nivo matrix

Per component

Factureren

Ja

Prijsbepaling Nacalculatie
Verkoopprijs -
Factureren aan Klant

 

 

 

 

 

Copyright © 2001 - 2023, Prodin Business Solutions B.V., All rights reserved